Od 1. května 2025 se mění pravidla pro placení rozhlasového poplatku. Více informací zde.

Chlumec a Hrobce u soudu neuspěly se žalobou na výběr trasy vysokorychlostní trati v Ústeckém kraji

Ústecký krajský soud zamítl žalobu města Chlumec na výběr trasy vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Takzvané zásady územního rozvoje schválili zastupitelé loni v červnu. Se žalobou na výběr trasy se na soud obrátila i obec Hrobce na Litoměřicku.

Ústí nad Labem Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Železniční trať nedaleko Vojkovic nad Ohří

Podle soudu nebylo nutné v případě Chlumce dělat podrobnější geologické průzkumy (ilustrační foto) | Foto: Zdeněk Trnka | Zdroj: Český rozhlas

Krajský soud rozhodl jako první o žalobě Chlumce na Ústecku, kterou zamítl. Podle odůvodnění se krajský úřad s připomínkami během schvalování trasy dostatečně vypořádal – třeba v Chlumci pak podle soudu bude dopad chystaného tunelu na město a jeho místní část minimální.

3:52

Ústecký soud spustil projekt na ochranu dětí proti násilí. Pomoc má lepší propojení justičního systému

Číst článek

Podobně podle soudu navíc nebylo nutné v případě Chlumce dělat ani podrobnější geologické průzkumy, protože pro zásady územního rozvoje nebyly nutně. Nezávislá starostka Chlumce Veronika Srnková pak uvedla, že město podá proti rozhodnutí kasační stížnost.

S žalobou neuspěli ani zástupci obce Hrobce

V případě žaloby obce Hrobce na Litoměřicku postupoval Ústecký kraj podle předsedy správního senátu Martina Jakuba Bruse podle variant, které vybralo ministerstvo dopravy.

Krajské zásady územního rozvoje podle něj odpovídají politice celostátního rozvoje. Podle předsedy senátu navíc ani nebylo možné využít kdysi navrženou trasu rychlodráhy, protože neodpovídá například napojení Ústí nad Labem na rychlé železniční spojení.

Obec Hrobce i město Chlumec argumentovaly podobně – jejich zástupci hovořili o obavách a vlivech nové trati nejen na obyvatele, ale také na životní prostředí a krajinu. Současně argumentovali tím, že výběr trasy byl jen takzvaně na oko, kdy dvě ze tří navržených tras už předem odmítlo ministerstvo obrany.

Naopak podle Naděždy Studenovské z krajského úřadu hejtmanství postupovalo podle zákona  Podobně se vyjádřili i zástupci Správy železnic a ministerstva dopravy.

Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme