Firmy provozující sociální sítě dostaly pětku z ochrany LGBTQ+ lidí. Nejlépe vyšel TikTok

Velké společnosti provozující sociální média nedokážou chránit LGBTQ+ uživatele před nenávistnými projevy a obtěžováním. Všímá si toho web Huffington Post s odkazem na novou studii organizace GLAAD.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

mobil , telefon , mobilní telefon , aplikace

Velké společnosti provozující sociální média nedokážou chránit LGBTQ+ uživatele před nenávistnými projevy a obtěžováním (ilustrační foto) | Zdroj: Unsplash | Licence Unsplash,©

Platformy buď nemají zásady ochrany uživatelských dat, nebo je nedokážou prosazovat. Odmítají také chránit uživatele před nenávistí na internetu a nedokáží nebo nechtějí zastavit šíření škodlivých stereotypů a dezinformací o LGBTQ+ lidech.

Na Slovensku bude opět těžší si úředně změnit pohlaví. Ministerstvo zdravotnictví vyhovělo SNS

Číst článek

Zpráva vyšla už počtvrté a hodnotí šest platforem sociálních médií, včetně Facebooku, Instagramu a Threads od společnosti Meta, ale i TikTok, YouTube a X (dříve Twitter).

Celkově výzkum posuzuje dvanáct různých kritérií, jako například, jestli má každá společnost výslovné zásady na ochranu trans, nebinárních a genderově nekonformních uživatelů před deadnamingem a misgenderingem, jestli existují možnosti pro uživatele přidávat do profilů svá preferovaná zájmena.

Výzkumníci také zjišťují, jestli stránky nabízí a kontrolují legitimní reklamy související s LGBTQ+ a jestli společnosti sledují a zveřejňují porušování zásad inkluzivity LGBTQ+.

Bytedance žaluje americkou vládu, společnost chce zvrátit prodej TikToku. Spor by mohl trvat roky

Číst článek

Ze zprávy společnosti GLAAD vychází, že společnosti provozující sociální média téměř ve všech těchto ukazatelích chybují –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ a umožňují, aby se na jejich platformách šířila škodlivá rétorika. Huffington Post připomíná, že nadnárodní společnosti provozující sociální sítě za jejich provoz i přesto inkasují miliardové zisky z reklamy.

Téměř všechny platformy obdržely podle serveru The Hill hodnocení F. Jediný TikTok dostal známku D+, což je mírné zlepšení oproti loňskému hodnocení.

Čínská sociální sít nedávno totiž přijala opatření, které zakazuje inzerentům, aby cílili na uživatele na základě jejich sexuální orientace nebo genderové identity.

Jiří Klečka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme