České Budějovice těší enormní zájem o hokej. ‚Diváci chodí na Motor, ne na soupeře,‘ říká šéf marketingu
V Českých Budějovicích fanoušky hokej baví. To je informace, která se může opřít o přesná čísla. V základní části dokázali diváci naplnit arénu, do které se vejde 6421 diváků, z obdivuhodných 96 procent. O předkolo play off s Karlovými Vary, které začne pro Motor ve středu, je mezi fanoušky podle očekávání velký zájem.
Víc diváků přišlo na hokej v Českých Budějovicích jen před 45 lety. V sezoně 2023/24 jich dohromady bylo přes 157 tisíc. Marketingový a PR ředitel klubu Tomáš Kučera neskrývá k věrným fanouškům klubu obdiv.
Poslechněte si reportáž z Českých Budějovic před startem předkola play off, ve kterém se utkají s karlovarskou Energií
„Jednoznačný obdiv. V této sezoně se nám podařilo přehoupnout přes bájnou hranici šesti tisíc lidí v průměru na jedno utkání, což je fantazie. To je od rekonstrukce haly rekordní návštěvnost,“ říká Kučera.
Průměrně na zápas v této sezoně přišlo 6132 diváků. Naposledy byla návštěvnost vyšší v sezoně 1978/79, to přišlo na hokejový zápas průměrně 6213 diváků. Tehdy ovšem měla hala ještě kapacitu přes 8000 míst.
Že je spokojený šéf marketingu, o tom není pochyb. K počtu diváků na tribunách se vyjádřil i trenér Ladislav Čihák, který bývá spokojený málokdy.
„Jde to opravdu znát, když je dům naplněný a sedačky jsou zaplněné. Jsme za to strašně rádi, že lidé chodí v dobrém i ve zlém,“ prohlásil bývalý trenér Mladé Boleslavi nebo Plzně.
Toto dvakrát vyslovené přání se trenéru Čihákovi určitě splní už v předkole play off. Podle toho, jak rychle mizely vstupenky, je jasné, že zase na zápas s Karlovými Vary bude v Budvar aréně víc než šest tisíc fanoušků.
„Diváci chodí na Motor, ne na soupeře. My vyprodáme zápasy i se třináctým týmem tabulky. Doufáme, že to bude pokračovat i dál. Paradoxně nejvíce nám pomohlo to, co se tu stalo před nějakými jedenácti lety,“ naráží Kučera na přesun Mountfieldu z Českých Budějovic do Hradce Králové a začátky nového klubu – nového Motoru ve druhé nejvyšší soutěži.
„V první lize se diváci naučili chodit hlavně na Motor. Vzali si to k srdci a ví, že vedení klubu to nedělá pro reklamu nebo si vydělávalo peníze. Snažíme se, aby zdejší hokej byl co nejlepší a bylo to pro diváky to nejdůležitější, co chtějí a měli vlastní klub, kterému můžou důvěřovat,“ dodává Kučera.
Zápasy v předkole play off s Karlovými Vary, minimálně ty první dva, se budou hrát ve středu a ve čtvrtek. Předpokládá se tedy, že už tak zajímavá čísla návštěvnosti v této sezoně budou pro Motor po předkole play off ještě zajímavější.