V Plzni vzniknou nové zóny, kde budou auta jezdit jen 30kilometrovou rychlostí

Ve velkých městech včetně Prahy se rozrůstají zóny pomalé jízdy pro auta. V Plzni zatím platí omezená rychlost 30 kilometrů v hodině jen v jediné oblasti. Je to chatová a zahrádkářská lokalita Výsluní, ze které se postupně stává plnohodnotná obytná čtvrť s rodinnými domy. Další zóna s třicítkou ale vznikne brzy na Borech v historické vilové čtvrti Bezovka. Týkat se bude asi deseti ulic.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

automobilová doprava

automobilová doprava | Foto: Tomáš Adamec

V Plzni na Výsluní vyrůstá jeden dům za druhým, ale cesty zůstávají stejné. Úzké, prašné a hlavně bez chodníků. Jednou z nových trvalých obyvatelek je Pavlína Vovesná, která snížení rychlosti vítá, ale zároveň připouští, že omezení málokdo respektuje.

„Bohužel je tady obchvat a ti, kdo přijíždějí z obchvatu, vletí do míst ve třicítce osmdesátikilometrovou rychlostí,“ konstatuje.

Podle dopravního inženýra Ondřeje Vohradského ze Správy veřejného statku města Plzně každopádně třicítka na Výsluní patří. „Jde o omezení rychlosti z důvodů zajištění bezpečnosti chodců, kteří tam chodí po vozovce,“ vysvětluje.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zavedení nových zón s 30kilometrovou rychlostí v Plzni informovala reportérka Jana Kosová

Pro omezení rychlosti v měnící se zahrádkářské kolonii je i policie. I když s jednou výhradou.

„Ano, hodí se tam tempo 30 kilometrů za hodinu. My ale podporujeme dopracování komunikací o chodníky,“ říká Karel Machulda, vedoucí dopravního inspektorátu Městského ředitelství policie.

Jenže s chodníky to bude běh na dlouhou trať. Cesty jsou natolik úzké, že by se daly postavit jen na úkor majitelů zahrádek. A dá se očekávat, že ne všichni budou z výkupů pozemků nadšení. Další místem, kde řidiči brzy sundají nohu z plynu, bude vilová čtvrť Bezovka.

„Je to z důvodu snahy o zklidnění provozu, protože tam do určité míry funguje i tranzitní doprava. Takže je snaha jednak omezit tranzit a jednak přimět ty, kdo tam jezdí, aby jezdili nižší rychlostí,“ dodává Vohradský.

V dalších plzeňských lokalitách se zatím omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu neplánuje.

Jana Kosová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme